Один з найбільших анімаційних успіхів цього року належить українській студії Animagrad (входить до складу FILM.UA Group), яка здійснила справжній прорив своїм комп'ютерним анімаційним фільмом «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила». Реліз стрічки відбувся 7 березня, і уже в перший вікенд прокату встановив рекорд за зборами для фільмів українського виробництва ($843,546). Права на його прокат продані у більш ніж 50 країн, включно з Китаєм, Південною Кореєю, Францією, Польщою, Болгарією, Німеччиною, а також країнами Близького Сходу, Північної Африки та Південної Америки.
Сюжет анімаційного фільму режисера Олега Маламужа за сценарієм Ярослава Войцешека побудований навколо мандрівного актора Руслана, який закохується у Київську принцесу Мілу і сподівається стати прославленим лицарем. При цьому Міла — не типова «дівчина у біді», вона кидає виклик труднощам і самостійно бореться з викрадачами та злим чарівником Чорномором.
Олег Маламуж знайшов час відповісти на кілька запитань щодо виробництва картини. Він приєднався до проекту п'ять років тому, познайомившись з продюсером Єгором Олесовим. Сам проект тоді перебував на етапі розробки сценарію.
«До цього я 18 років займався анімацією, працюючи на французькі та українські студії, а також мав досвід створення власної невеликої анімаційної студії».
За словами Маламужа, частина анімації була створена безпосередньо на студії Animagrad. Також залучали інші студії та фрілансерів для виробництва анімації. За кілька років над створенням проекту попрацювало близько 100 чоловік, на різних етапах залучалися ще близько 200 фахівців.
«Базовим програмним продуктом для нашого проекту була Maya, — розповідає Олег, — крім того, на різних етапах ми використовували додаткові сервіси типу Shotgun, Katana, і Nuke».
За словами режисера, одним з найбільш цікавих аспектів «Викраденої принцеси» стала різноманітність сюжетних ліній.
«При тому, що головною ідеєю фільму є історія любові, протягом фільму ми змогли пройти з головними героями через захоплюючі пригоди, відкрили глядачеві оригінальних персонажів і показали кілька мікроісторій протягом усього мультфільму. На мій погляд, це сильно збагатило наш проект, і було дуже цікавим для глядача. Історія дуже динамічно розповідається і не дає нудьгувати або відволікатися, інакше глядач є можливість щось упустити».
Маламуж каже, найскладнішими для нього були два моменти створення картини: по-перше, необхідність швидко перебудуватися з 2D на 3D технологію і максимально використовувати її можливості.
«Крім того, було вкрай важливо постаратися максимально підняти рівень якості проекту, щоб він був конкурентоспроможним на світовому ринку анімації. До цього студія робила досить простий серіал і ривок в якості всіх процесів повинен був бути величезним. При цьому бюджет проекту склав близько 3,7 мільйона доларів».
Режисер каже, що вже бачив позитивну реакцію глядача і відгуки на мультфільм в Україні, і сподівається, що глядач так само тепло зустріне його і по всьому світу.
«У нас вийшла дуже різноманітна історія, з жартами, милими персонажами для найменших дітей, з екшеном, бійками та погонями для підлітків і душевними моментами та тонким гумором для дорослої аудиторії. Кожен глядач відзначає щось особливе для себе і симпатизує різним героям — від головних до другорядних, отримуючи емоційний позитивний заряд. Це дозволило отримати рекордну кількість глядачів в Україні і сподіваюся, буде мати успіх і у світовому прокаті. Ми постаралися зробити історію максимально зрозумілою глядачеві у будь-якій точці світу».
Олег пишається тим, що йому і його команді вдалося досягти більшість цілей, які вони ставили перед собою протягом п'яти років.
«Вся команда дуже зросла завдяки цьому проекту, і ми можемо гідно представити Україну на анімаційному ринку. Був період, коли ми багато робили анімації для Європи під замовлення, також був період великого занепаду цієї індустрії у нашій країні і зараз ми показали, що можемо робити самостійні проекти, до того ж досить високого рівня».
Говорячи про розвиток анімаційної індустрії в Україні, Маламуж відзначає як державну підтримку, так і приватні інвестиції.
«Створюються студії, навчаються фахівці, з'явилася анімаційна асоціація. Наша студія поставила високу планку за рівнем анімації для наших колег в Україні. Я щиро сподіваюся, що через певний час про дізнаються на міжнародних фестивалях і ринках, ми будемо брати участь в спільних проектах з іншими країнами і створювати свої фільми і серіали. За моїми підрахунками в анімаційній індустрії України наразі задіяно кілька тисяч фахівців і ця цифра буде рости».
Як і більшість аніматорів, Маламуж захоплюється повнометражними роботами студії Pixar.
«Для мене разюче глибокими є історії студії Піксар. Вражає відсутність страху у виборі складних тем і сміливість у їх розповіді, — каже режисер. Також я досі займаюся мальованою анімацією і дуже вдячний робітам Хаяо Міядзакі і Макото Сінком за популяризацію мальованої японської анімації та глибокі, у всіх сенсах, роботи. Сподіваюся, що в Україні ми зможемо з часом створити і 2D-проект гідного рівня, аби порадувати міжнародного глядача».
На завершення розмови, талановитий режисер поділився з нами кількома порадами про те, як побудувати успішну кар'єру в анімації.
«Мені здається, важливо якомога раніше отримати якісну сучасну освіту в цьому напрямку. Вчитися малювати ще в школі, це допоможе вам у анімаційної індустрії і дасть конкурентну перевагу перед іншими, адже ми працюємо у візуальному мистецтві. Розвивати акторську майстерність, щоб можна було легко себе ототожнювати і вживатися в роль ваших героїв, навіть якщо це тварини або фантастичні істоти. Бути уважними до того, що подобається оточуючим вас дітям і старатися зрозуміти їхні інтереси або захоплення.
І, найголовніше, розуміти, що анімація дуже потужний вид мистецтва, який дає найбільші можливості розповісти будь-яку історію, адже вас у ньому стримує лише ваша фантазія та вміння, а це ви можете розвивати усе ваше життя».